Regulamin

Zawarcie umowy pomiędzy Klientem a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby. Klient ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (PLASTPUR Sp. z o.o., ul. Osiedle Rzemieślnicze 48, 85-758 Bydgoszcz) lub drogą elektroniczną na adres e-mail: ergowork@plastpur.pl
W przypadku zrezygnowania przez Klienta z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa. 
 
REGULAMIN
 
1. Sklep Ergowork.pl jest prowadzony przez firmę:
PLASTPUR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 
ul. Osiedle Rzemieślnicze 48
85-758 Bydgoszcz
NIP 554-25-11-900
REGON 093066400
o kapitale zakładowym w wysokości 100.000,00 złotych, która została wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS nr 000031254, dalej nazywaną „Sprzedającym”.
 
2. Kupującym może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, dalej nazywana „Klientem”.
 
3. Sprzedający prowadzi Sklep Ergowork.pl za pośrednictwem sieci Internet poprzez witrynę ergowork.abstore.pl, na której można składać zamówienia. Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
 
4. Sprzedający zapewnia Klientowi poprawność działania sklepu internetowego w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu Ergowork.pl, należy je wszystkie wyłączyć.
 
5. Prezentowanie poszczególnych towarów na stronie Sklepu Ergowork.pl nie stanowi oferty w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego. Klient przesyłając zamówienie do sklepu składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów.  Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia wraz z numerem zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres e-mail podany przez klienta w trakcie składania zamówienia. Wysłane przez sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej.
 
6. Informacja o produktach zamieszczona w Sklepie Ergowork.pl nie oznacza, że produkty są dostępne w magazynie Sprzedającego. 
 
7. W Sklepie Ergowork.pl Klient może wybrać z oferty poszczególne produkty oraz poprzez kliknięcie ikonki „do koszyka” zbierać je w elektronicznym koszyku na zakupy. Do złożenia wiążącego dla Klienta zamówienie, rodzącego obowiązek zapłaty za zakupiony towar i pokrycia kosztów przesyłki dochodzi dopiero wówczas, kiedy Klient poda wszystkie dane niezbędne do wykonania umowy, potwierdzi przyjęcie do wiadomości niniejszego regulaminu oraz kliknie na ikonkę „potwierdź zakup”. Do chwili naciśnięcia tej ikonki Klient może w każdej chwili zmienić zamówienie, jak również zmienić dane podane do zamówienia.
 
8. W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać:
- wyboru zamawianych towarów lub usług,
- wyboru sposobu dostawy oraz adresu dostawy i adresu, na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),
- wyboru sposobu płatności,
- zaakceptowania niniejszego regulaminu.
Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „potwierdź zakup”
 
CENY I PŁATNOŚCI
 
9. Ceny towarów są podawane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny zamieszczone przy oferowanych towarach nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki, ponieważ informacja na temat całkowitej wartości zamówienia wraz z kosztami przesyłki jest prezentowana w sposób wyraźny i jednoznaczny po wybraniu przez klienta formy dostawy i płatności. Klient może wybrać widoczność cen w EURO lub USD, ceny w wautach obcych prezentowane są po przeliczeniu ceny według obowiązujacego kursu średniego NBP.
W każdym czasie klient może samodzielnie sprawdzić koszt dostawy na stronie wybranego produktu w zakładce Koszty dostawy. 
 
10. Sprzedający nie stosuje domyślnych opcji z ukrytymi płatnościami.
 
11. Sprzedający akceptuje następujące formy płatności za zamówienia: poprzez system PayU, przelewem oraz płatność gotówką przy odbiorze Produktu. 
 
SPOSÓB I TERMIN DOSTAWY
 
12. Zakupiony towar wraz z wybranym przez Klienta dokumentem sprzedaży (paragon lub faktura) jest wysyłany wybranym przez Klienta przewoźnikiem na podany przez Klienta w formularzu zamówienia adres.
 
13. Realizacja zamówień płatnych za pobraniem następuje niezwłocznie. Termin dostawy zakupionych produktów wynosi od dwóch do piętnastu dni roboczych liczonych od daty złożenia zamówienia tj. dni od poniedziałku do piątku, począwszy od daty złożenia zamówienia. W przypadku, gdy Klient wybrał płatność przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych realizacja zamówienia następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego. Termin dostawy wynosi od dwóch do piętnastu dni roboczych liczonych od daty zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedającego. 
 
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY I PROCEDURA REKLAMACYJNA
 
14. Sprzedający zobowiązuje się do dostarczania towarów wolnych od wad.
 
15. W przypadku, gdy towar ma wadę, podstawą prawną rozpatrywania reklamacji są przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121). 
 
16. Klient ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli zakupiony towar jest wadliwy. Sprzedający odpowiada względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną.
Przez wadę fizyczną należy rozumieć niezgodność towaru z umową, w szczególności, jeżeli towar:
1) nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił konsumenta, 
3) nie nadaje się do celu, o którym konsument poinformował przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia, co do takiego jej przeznaczenia,
4) został konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.
Z kolei wada prawna może polegać na tym, że kupiony przez KLIENTA towar (i) jest własnością osoby trzeciej, (ii) jest obciążony prawem osoby trzeciej albo (iii) cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
 
17. W sytuacji wystąpienia wady Klient może złożyć do Sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
a) wymiany towaru na nowy,
b) naprawy towaru,
c) obniżenia ceny,
d) odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
 
18. Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie opisując zauważoną wadę i określając swoje żądania przewidziane w ramach rękojmi. Pismo reklamacyjne Klient może przekazać Sprzedającemu bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysyłać na adres pocztowy Sprzedającego lub na adres e-mail ergowork.reklamacje@plastpur.pl.
 
19. Klient wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest obowiązany dostarczyć wadliwy towar Sprzedającemu. Reklamowane towary należy dostarczyć na adres PLASTPUR Sp. z o.o. ul. Osiedle Rzemieślnicze 48, 85-758 Bydgoszcz z dopiskiem "REKLAMACJA” wraz z informacją o przyczynie reklamacji. Koszty poniesione przez Klienta związane z odesłaniem reklamowanego produktu zostaną zwrócone przez Sprzedającego.
 
20. Sprzedający ustosunkuje się do złożonego przez Klienta przy reklamacji żądania dotyczącego:
a) naprawy towaru,
b) wymiany towaru na nowy,
c) obniżenia ceny towaru,
w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia wysyłając na adres e-mail Klienta informację o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji.
 
PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 
 
21. Klient będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
 
22. Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich towarów objętych zamówieniem albo niektórych z nich.
 
23. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy a w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
 
24. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
 
25. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy.
 
26. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być wysłane tradycyjną drogą pocztową na adres: PLASTPUR Sp. z o.o.  ul. Osiedle Rzemieślnicze 48, 85-758 Bydgoszcz z sugerowanym dopiskiem „odstąpienie od umowy”. Klient może również wysłać oświadczenie o odstąpieniu faxem lub pocztą elektroniczną na adres e-mail ergowork@plastpur.pl.
 
27. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
 
28. Sprzedający za pośrednictwem korespondencji e-mail niezwłocznie prześle Klientowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
 
29. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
 
30. Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
 
31. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.
 
32. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy oraz towaru, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Klienta. Jeżeli jednak Klient wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
 
33. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
 
34. Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient. Klient nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem. W przypadku, gdy Klient dokonywał płatności gotówką przy odbiorze, Klient w treści oświadczenia o odstąpieniu od umowy może podać sposób, w jaki Sprzedający ma mu zwrócić pieniądze.  Sugerowane jest by w takim przypadku, Klient w odstąpieniu od umowy wyraził zgodę na zwrot środków na rachunek bankowy podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
 
35. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem sprzedaży będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jej charakteru, cech i funkcjonowania.
 
DANE OSOBOWE
 
36. Klient podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Klient ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz żądania usuwania swoich danych osobowych.
 
37. Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
 
38. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim.
 
39. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się na stronie internetowej Sklepu Ergowork.pl w zakładce poświęconej polityce prywatności.
 
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
40. Klient powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. W toku rejestracji lub składania zamówienia Klient zostanie poproszony o zaakceptowanie postanowień regulaminu.
 
41. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
 
42. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Klienci będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
 
43. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Klient uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego, jako obowiązującego.
 
44. Prawem właściwym dla umów zawieranych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. 
 
45. Kwestie sporne rozpatrują właściwe miejscowo i rzeczowo polskie sądy powszechne.
Użytkownik będący konsumentem ma możliwość skorzystania z alternatywnych metody rozstrzygania sporów: bez udziału sądów powszechnych, przy pomocy niezależnych osób trzecich, czyli arbitra czy mediatora. Cechami charakterystycznymi postępowań tego typu są: rozluźnienie zasad formalnych w porównaniu z postępowaniem sądowym, szybkość postępowania, dobrowolność (wymagana zgoda obu stron na rozpatrzenie sprawy), mniejsze obciążenie finansowe dla stron postępowania. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl , w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”